Domeinnaam: |
- De domeinnaam is de naam waarop de website van de klant bereikbaar is. Zo is de domeinnaam van bijvoorbeeld uOnline `uonline.nl` en de domeinnaam van de klant is bijvoorbeeld `klantnaam.nl`. Deze domeinnaam is in principe in beheer van uOnline tenzij anders afgesproken.
|
Website: |
- De website zijn de teksten, foto’s en andere media van de klant door uOnline gehost, bereikbaar via de domeinnaam.
- Het systeem achter de webpagina’s kan een contentmanagementsysteem (CMS) zijn waar de klant zelf nieuwe pagina’s kan toevoegen en aanpassen. Dit CMS wordt vanwege veiligheid en functionaliteit geüpdatet en beheerd door uOnline.
|
Contentmanagementsysteem: |
- Het Contentmanagementsysteem (CMS) is het systeem waarmee je informatie en het uiterlijk van de website kan aanpassen.
|
E-mail: |
- Als uOnline de domeinnaam beheert, kan de klant ook kiezen voor e-mailbox(en) eindigend op de eigen domeinnaam (bijvoorbeeld info@klantnaam.nl).
- Meerdere e-mail adressen (bijvoorbeeld info@klantnaam.nl en verkoop@klantnaam.nl) kunnen naar dezelfde e-mailbox verwijzen. De e-mail is te benaderen via Webmail en eventueel via e-mailprogramma’s..
|
Server: |
- De server is het systeem waarop de website van de klant draait.
- Deze server wordt vanwege veiligheid en functionaliteit geüpdatet en beheerd door uOnline.
|
Back-up: |
- Een back-up is een kopie van de website. Dit is het CMS, inclusief alle teksten, foto’s en andere media die op de server staan (bij gedeelde webhosting wordt ook de e-mail gebackupt).
|
Helpdesk: |
- De uOnline helpdesk is beschikbaar via:
- De Kennisbank
- Via het Groepsgesprek
- Het afgesproken uOnline e-mailadres
|
Kennisbank: |
- De Kennisbank is een website met een verzameling handleidingen te raadplegen via https://uOnline.nl/kennisbank.
|
Groepsgesprek: |
- Het Groepsgesprek is het afgesproken communicatiemiddel waarmee de klant op een veilige en duurzame manier contact kan opnemen met uOnline.
|
uOnline Kantooruren: |
- Dit zijn de tijden waarop de uOnline Helpdesk beschikbaar is.
- Dit is van 09:00 tot 17:00 exclusief zaterdagen, zondagen en officiële Nederlandse feestdagen.
|
Onderhoudstijden: |
- Dit zijn de tijden (dit is op de tweede maandag van de maand tussen 21:00 en 22:00), waarop uOnline onderhoud kan plegen aan de gehoste producten.
- Het kan voorkomen dat de diensten tijdens deze tijden niet beschikbaar zijn.
|
Webbrowsercontrole: |
- Een webbrowser (of internetbrowser) is een programma op de computer, tablet of smartphone waarop websites bekeken kunnen worden.
- Bij de Webbrowsercontrole wordt bekeken of de website van de Klant correct wordt weergegeven op de verschillende webbrowsers op computer, tablet en smartphone.
- uOnline voert de Webbrowsercontrole uit en is onderdeel van de Formele Oplevering.
|
Zoekmachinevindbaarheid: |
- Een zoekmachine is een website op internet waarmee op het internet gezocht kan worden. In een zoekmachine zoek je op trefwoorden en in principe niet op domeinnamen.
- Op basis van de instellingen en teksten die uOnline en de klant plaatst in de CMS, kan de website van de klant beter gevonden worden in een zoekmachine
- Na de Formele Oplevering kan de klant zelf zorgen voor een betere zoekmachinevindbaarheid door relevante webpagina’s te plaatsen. Hiermee kan de klant rekening houden met zoekmachineoptimalisatie.
- uOnline kan meehelpen en bied dit als extra dienst aan, om uw website beter vindbaar te maken bij zoekmachines
|